معماری نوین ایرانی

وبلاگی برای دوستداران معماری و طراحی وساختمان سازی

معماری نوین ایرانی

وبلاگی برای دوستداران معماری و طراحی وساختمان سازی

آخرین مطالب

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

همه‌ی ما در خانه‌هایی امن و راحت زندگی می‌کنیم و معمولاً وقتی به یک ساختمان قدم می‌گذاریم که ساختمان کاملاً ساخته شده است؛ اما شاید بسیاری از ما درباره‌ی چگونگی ساخت و ساز خانه اطلاعی نداشته باشیم. شاید برای بسیاری از ما این سؤال وجود داشته باشد که مراحل ساخت ساختمان چه هستند و در هر مرحله چه کارهایی باید انجام داد. بسیاری از کسانی که مالک یک زمین هستند، به دلیل آن که همواره از وارد شدن به مراحل ساخت و ساز ترس‌های مبهمی دارند، هیچ‌گاه به فکر ساخت یک ساختمان در زمین‌شان نمی‌افتند. در این مقاله قصد داریم مراحل ساخت ساختمان از صفر تا صد را برای شما توضیح دهیم. از بتن‌ریزی و آرماتوربندی و ساخت اسکلت فلزی و …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۴
arezo khani

مقدمه

 

آیا در مورد مدیریت پیمان اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید قرارداد مدیریت پیمان چه مزایا و نفعی می تواند برای شما داشته باشد؟ ما در اینجا شما را با مدیریت پیمان آشنا می کنیم و مشخصه های آن را ارائه می دهیم. اینکه مدیریت پیمان چه نفعی می تواند برای کارفرما یا در واقع همان مالک داشته باشد و ضرورت داشتن چنین قرادادی در چیست. انواع قراردادهای پیمانکاری را معرفی می کنیم که هر کدام چه ویژگیهایی دارند. همینطور یکی از پرکاربردترین و  موثرترین قرارداد پیمانکاری را عنوان می کنیم.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۴
arezo khani

آیا مشارکت در ساخت مزایایی دارد؟

اگر با مفهوم مشارکت در ساخت بخوبی آشنا نیستید میتوانید مقاله مشارکت در ساخت چیست را مطالعه بفرمایید.

 در صورتی که شما صاحب ملک قدیمی و فرسوده هستید که توانایی مالی و مهارت لازم در بازسازی آن را ندارید، یا اگر صاحب زمینی هستید که پول کافی برای ساخت آن را ندارید. یکی از بهترین قراردادها برای شما قرارداد مشارکت در ساخت می باشد.  

مشارکت در ساخت در صورتی که نکات احتیاطی را رعایت کنید و به همه قوانین و مقرارات آن واقف باشید، فواید بسیاری برای شما به ارمغان می آورد.

این مزایا شامل افزایش سرمایه، استحکام بنا، زیبایی بنا و … می باشد که در این اینجا به تعدادی از این مزایا می پردازیم.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۳۸
arezo khani

مقدمه  

 مدیریت پیمان یکی از بهترین و پرثمرترین قراردادها برای اجرا و تکمیل یک پروژه کوچک یا بزرگ است که دارای مزایای فراوانی برای کارفرما یا مالک می باشد. در اینجا به برخی از منافع این نوع قرارداد پرداخته ایم که می تواند در تصمیم گیری هر چه بهتر در به اجرا در آوردن و تکمیل پروژه تان به شما کمک شایانی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۹ ، ۱۹:۴۶
arezo khani

تمامی بناها و ساختمان‌ها به مرور زمان و با استفاده‌ مداوم دچار افت کیفیت مصالح و فرسودگی می‌گردند که این امر موجب می‌شود تا افراد برای بازسازی ساختمان خود اقدام کنند. از اصول بازسازی ساختمان زیبایی و مقاومت نهایی است که می‌تواند عمر آن را بالا ببرد. بازسازی خانه نیز مانند تمام ساخت و سازهای دیگر قواعد و قوانین خاص خود را دارد که افراد باید آن را رعایت کنند تا بتوانند نتایج دلخواه خود را بگیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۴۲
arezo khani

واژه "مشارکت در ساخت" نوعی قرارداد دو طرفه می باشد که طرفین در ساخت و ساز با یکدیگر شریک می شوند. برای مثال شما دارای ملک و یا خانه کلنگی هستید، بنا به دلایلی مثل بالا رفتن قیمت خانه، افزایش روز افزون جمعیت شما لازم دانستید که خانه خودتان را خراب کنید و بجای آن در همان زمین، یک آپارتمان چند طبقه احداث کنید. اما شما تخصص و سطح مالی مورد نیاز این کار را در اختیار ندارید. مشارکت در ساخت اهرمی برای همین مواقع می باشد. شرح کار بدین شکل می باشد که یک شخص سازنده تخصص و یا سرمایه خود را با شما شریک می شود و همان خانه کلنگی را به آپارتمانی چند طبقه تبدیل می نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۹ ، ۰۲:۰۱
arezo khani

معماری مدرن ایرانی

معماری قاجار پیش‌درآمدی برای شکل‌گیری معماری مدرن ایرانی است، زیرا منجر برتری یافتن اصول و مدل‌ های سنتی ایران شده و در این دوره فضاهای نوآورانه‌ای جسورانه‌ای معرفی شدند و اولین نسل جدید از معماران ایرانی، تحولات مدرن در معماری ایرانی به وجود آوردند. در اوایل قرن بیستم پس از جنگ جهانی اول مصادف با تاسیس سلسله پهلوی گذر به معماری مدرن ایرانی آغاز شد. اصول معماری سبک‌های مدرنیست با ظهور آثار معمارانی آغاز شد که در خارج از کشور تحصیل کرده بودند و تحت تاثیر آرت نوو و مدرنیست بودند. برخی ازچهره‌های شاخص که در شکل‌گیری معماری مدرن در ایران نقش داشتند وارطان هوانسیان ، گابریل گورکان، محسن فروغی بودند و برخی از آثار معماری مدرن ایران عبارتند از ساخت ایستگاه قطار تهران، بانک ملی، مدرسه دارلفنون، کاخ شهربانی، آرامگاه فردوسی و سعدی. در دوران پهلوی دوم، دو گرایش در معماری غالب شدند: ترویج سبک مدرن و گفتگو بین سنت و مدرنسیم و رابطه‌ی سبک معماری جدید با تاریخ، هویت و معماری بومی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۹ ، ۰۲:۳۱
arezo khani